غذای سگ روتوایلر چیست؟
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
غذای سگ روتوایلر چیست؟
دو شنبه 14 فروردين 1401 ساعت 2:20 | بازدید : 224 | نویسنده : علی | ( نظرات )

از سالیان پیش سگ روتوایلر به عنوان یک سگ خانگی زیبا از محبوبیت زیادی برخوردار است. این نژاد سگ بسیار قوی و دارای پوششی براق و صاف به رنگ‌های قهوه ای و مشکی است. روتوایلر ها به طور غریزی به نگهبانی و مراقبت از اطرافیان خود علاقه دارند ولی در عین حال حیوانات پرخاشگری نیستند. البته بسیاری از مردم به اشتباه آن ها را به عنوان پرخاشگرترین نژاد سگ می شناسند. این سگ های وفادار از صاحب خود و هر چیزی که به صاحبشان متعلق است به بهترین شکل محافظت و نگهداری می کنند. توله روتوایلر به سرعت می آموزد و آموزش به او کار بسیار راحتی است. البته انتخاب سگ روتوایلر برای افرادی که تا به حال از هیچ سگی نگهداری نکرده‌ اند، انتخاب خوبی نیست. اگر قصد خرید این نوع سگ را دارید، بهتر است که به چند نکات توجه کنید. شما باید بدانید که آیا قدرت و زمان کافی برای آموزش و مراقبت از این سگ ها را دارید یا نه.

معرفی ویژگی های مثبت و منفی سگ روتوایلر

نژاد سگ روتوایلر از لحاظ شخصیتی دارای ویژگی هایی مثبتی است‌. این سگ بسیار باهوش است و اعتماد به نفس بالایی دارد. وفاداری، فداکاری، عدم ریزش زیاد موها، راحت بودن نگهداری از پوشش بدن این سگ، داشتن روحیه مراقبت و نگهداری از اطرافیان، استعداد زیاد در نگهبان شدن از ویژگی‌های منحصر به فرد این حیوان است‌. سگ های روتوایلر از محبوب ترین نژادهای سگ در ایران به شمار می روند. البته انتخاب این سگ برای افرادی که تا به حال سگ نداشته اند، گزینه مناسبی نیست. برای یادگیری روابط اجتماعی باید از سن پایین آموزش دادن او را شروع کنید و به مراقبت و نگهداری زیادی نیازمند هستند. توله روتوایلر به دلیل پرانرژی بودن سر و صدای زیادی ایجاد می کنند و در صورت وجود حیوان دیگر در اطراف خود آن را مورد خشونت قرار می دهند. در صورت بروز بیماری برای این نژاد هزینه های دامپزشکی آن ها بسیار زیاد خواهد شد.

 

سگ روتوایلر اصالتا متعلق به کدام کشور است؟

هنوز کسی نمی داند که سگ روتوایلر برای اولین بار در کدام کشور مشاهده شده است. اما مطالعات نشان می دهد که رومی ها در گذشته هنگام جنگیدن از سگ هایی استفاده می کردند که به عنوان اجداد سگ های روتوایلر معرفی شده اند. در گذشته این سگ ها بیشتر در کشور سوئیس و جنوب کشور آلمان یافت می شد. دلیل نامگذاری روتوایلر این است که در جنوب آلمان منطقه ای به نام روتویل وجود داشت که مخصوص داد و ستد حیوانات چهارپا بود. وقتی برای اولین این سگ ها در این منطقه مشاهده شدند، مردم آلمان آن ها را بر اساس منطقه روتویل نامگذاری کردند. در آن دوران این سگ ها برای نگهداری و مراقبت از گله چهارپایان مورد استفاده قرار می گرفتند و به تدریج به مناطق دیگر نیز راه پیدا کردند. قصاب های آلمانی در گذشته به سگ های نژاد روتوایلر علاقه زیادی داشتند، به همین دلیل این سگ ها در آن دوران به سگ قصاب ها نیز مشهور بودند. یکی دیگر از کاربردهای روتوایلر در آن دوران هدایت گاوها و کمک به کشیدن ارابه بود. در بعضی از مناطق نیز به عنوان سگ پلیس استفاده می شوند و در کار خود مهارت خاصی داشتند. مشاهده این نژاد در زمان امپرطوری رم آن را به یکی از قدیمی ترین نژاد سگ ها تبدیل کرده است.

معرفی ویژگی های ظاهری سگ روتوایلر

وزن سگ های نر روتوایلر ۵۰ الی ۶۰ کیلوگرم است و انواع ماده آن ۳۵ الی ۴۸ کیلوگرم وزن دارند. قد انواع نر ۶۱ الی ۶۹ سانتی متر و قد انواع ماده بین ۵۶ الی ۶۳ سانتی متر می باشد. این سگ ها دارای هیکلی درشت و باابهت هستند. بدن قوی و عضلانی دارند، سر پهن، گونه های ماهیچه ای و برجسته، پیشانی قوس دارک بینی سیاه و پهن با سوراخ های بزرگ، پوزه برجسته، چشم های بادامی به رنگ قهوه ای با اندازه متوسط، گوش هایی پهن، کوچک و آویزان، گردن عضلانی و بلند، دست ها و پاهایی عضلانی و پهن ویژگی های دیگر این سگ است. در هنگام هوشیاری و تمرکز یک چین ملایم بر روی پیشانی این نژاد سگ می افتد. اما در زمانی که عادی هستند، پوست صورت و سر آن ها بدون چین و صاف دیده می شود. پاهای عقب روتوایلر از پاهای جلویی او بلندتر و قدرتمند تر هستند. ناخن دست و پای آن ها کوتاه و به رنگ سیاه است. دم قطوری دارند و در زمان هیجان دم خود را به سمت بالا حرکت می دهند. میزان بلندی موهای بدن روتوایلر متوسط و دارای حالت خوابیده است. رنگ پوشش زیرین خاکستری، حنایی یا مشکی و کوتاه تر از پوشش رویی آن هاست. رنگ پوشش رویی آن ها معمولا به رنگ های قهوه ای نزدیک به مسی و مشکی دیده می شود. پوشش پشت پاهای جلو از قسمت های دیگر بلندتر است. این سگ ها به هیچ وجه دارای موهای خیلی بلند یا مجعد نیستند.

نکات مربوط به تغذیه و غذای سگ روتوایلر

بهتر است یک برنامه مشخص برای میزان غذای سگ روتوایلر تهیه کنید و از غذا دادن بیش از حد به این حیوان بپرهیزید. زیرا باعث به وجود آمدن مشکلات گوارشی در آن ها خواهد شد. اگر مشکلات گوارشی در سگ خود مشاهده کردید بلافاصله برنامه غذایی را به حالت قبلی برگردانید و موضوع را به سرعت به دامپزشک اطلاع دهید. این سگ ها جزء حیوانات سخت گیر و بد غذا نیستند. اما حتما باید به آن ها غذای با کیفیت و سالم داده شود. روتوایلر بالغ روزانه به دو وعده غذایی با حجم مناسب و کافی نیاز دارد. غذای تهیه شده باید از لحاظ میزان چربی و کربوهیدرات به خوبی کنترل گردد تا سگ دچار اضافه وزن و چاقی نشود. چاقی باعث می شود که طول عمر این سگ کاهش پیدا کند و به دلیل وزن بالا به مفاصلش فشار وارد شود. برای انجام چکاپ و واکسیناسیون سگ سالیانه یک بار او را به کلینیک دامپزشکی معتبر ببرید تا توسط یک دامپزشک با تجربه معاینه شود. دامپزشک حیوان را از لحاظ بیماری های نژادی مورد بررسی قرار می دهد. سگ های نژاد روتوایلر بر خلاف ظاهر خشمگین و خشن رفتاری مهربان دارند. با آموزش مناسب می توانید از این حیوان یک سگ نگهبان توانمند و با وفا پرورش دهید.

غذای سگ روتوایلر

 

 



موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 42
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 506
:: بازدید ماه : 4822
:: بازدید سال : 17860
:: بازدید کلی : 43267